Betalingsalternativer

Uavhengig av hvilke betalingsmetode vil du ha samme rettigheter og muligheter overfor oss i forhold til bytte, retur, reklamasjon, angrerett, osv. 

 

Postoppkrav
Fue.no - Betaling med Postoppkrav

Velger du Postoppkrav som betalingsmetode vil du få tilsendt en epost med sporingsnummer på pakken så snart den er pakket og klar til innlevering, og du vil bli bedt om å betale med kort eller kontanter når du er på ditt lokale Postkontor/Post i Butikk og henter pakken. Kvittering for kjøpet vil du finne på dine kundesider på Fue.no.
(På ditt lokale postkontor vil du normal kunne betale med både BankAxept, VISA debet og VISA/Mastercard kredittkort. På Post i Butikk hentesteder vil du normal kun kunne benytte BankAxept delen på VISA kortet ditt.)

 

VISA/Mastercard
Fue.no - Betaling med VISA / Mastercard

For både din og vår sikkerhets skyld blir hele betalingsprosessen foretatt av norsk-skandinaviske tilbydere av henholdsvis VISA/Mastercard betalingsløsning og kortoppgjør.
Betalingsløsningen vår er tilrettelagt av og gjennomføres på norske DIBS sine sikre servere. DIBS Payment Services er Skandinavias største tilbyder av betalingsløsninger for internett. Selve oppgjøret foretas av Swedbank Card Services.


NB!
Det kan forekomme tilfeller hvor fraktberegningsmodulen tar seg for godt betalt. Det gjelder f.eks alle bestillinger som er små og lette nok til å bli sendt som a-post. Ved alle betalinger gjør vi en manuell kontroll og dobbeltsjekker at fraktbeløpet du blir belastet er riktig. Når du betaler med kreditkort i en nettbutikk reserveres kjøpesummen som du bekrefter på kortet ditt. Selve overføringen av beløpet til oss skjer ikke før vi har manuelt behandlet ordren, pakket og gjort bestillingen klar til innlevering hos Posten. Når overføringen blir gjennomført behøver vi ikke ta hele beløpet som er reservert, men dersom vi har endret fraktkostnaden eller det er varer som ikke blir sendt så trekkes det beløpet/den differansen fra beløpet og alt kortet ditt blir belastet med er den riktige summen for frakt og innhold i leveranse. 

Når du registrerer bestillingen din har du mulighet til å legge inn kommentar til bestillingen din.  Bruk gjerne den dersom du ønsker å gjøre oss ekstra oppmerksom på å dobbeltsjekke fraktberegningen, om det er noe annet med prisingen du stusser på eller om du har gjort noe avtale over telefon/msn/epost som vi skal ta høyde for når vi behandler bestillingen. Når du skriver en sånn kommentar vil det alltid bli tatt hensyn til når vi behandler bestillingen din og vi ringer deg eventuelt og sjekker ting som er uklart før vi belaster kortet ditt. 

Faktura (bedrift)
Fue.no - betalingsalternativ Faktura

Unntaksvis kan bedrifter etter ekstern kredittvurdering bli innvilget kreditt hos oss og bli fakturert for kjøp som gjøres fra oss. For mer informasjon, vær vennlig å ta kontakt på info@fue.no.

I de tilfeller hvor kreditt innvilges gis det normalt 7 dagers kredittid. 

 

 

Faktura (privat)
Før vi implementerte kortbetaling på nettsidene våre var dette en relativt vanlig betalingsform. Vi setter pris på at de av kundene våre som har benyttet seg av denne betalingsformen er fleksible og tilpasser seg muligheten for bruk av VISA/Mastercard. Fakturering til privatpersoner eksponerer oss for en relativt stor kredittrisiko og det kan fort være belastende på vår likviditet i tillegg til at det krever mye oppføling fra vår side. 
Vi kan fremdeles unntaksvis fakturere privatpersoner, men vi vil oppfordre alle til å gjøre kortbetaling direkte eller oppkrav til en vane når du handler fra oss. 

Fue.no - Get your Dive on!